• Pazartesi - Cumartesi: 08:30 - 18:30

AKS DEĞİŞİMİ

Halk arasında dingil adıyla da anılan aks, motorlu araçlarda diferansiyel sisteminden çıkan dönme hareketini tekerleklere ileten çelik mildir. Bir diğer deyişle motorun sağladığı gücü ve torku tekerleğe aktaran parçadır. Bunu yaparken yolcular da dahil olmak üzere aracın tüm yükünü üstlenir. Ayrıca araç hızlanırken, viraj girişlerinde, viraj çıkışlarında ya da frene basıldığında güvenliği ve konforu sağlamakla yükümlüdür.

Diferansiyelde sol ve sağ tarafta olmak kaydıyla iki tane aks yer alır. Aksları oluşturan genel aksamlar keçe, rulman ve körüklerdir. Aksların merkezlenmesini sağlayan aks rulmanları, aks kovanında yer alır. Aks keçeleri, aks kovanına monte edilir ve aks kovanı ile aks mili arasındaki yağın sızmasını engeller. Aks körükleri ise aksın iç ve dış bölümünde yer alır. Dışarıdan gelebilecek yabancı maddelerin rulmanlara girmemesini sağlar.

aks nedir,aks neden bozulur
aks cesitleri

BİLMENİZ GEREKENLER

  • Titreşimler aks hasarını gösterebilir. Aracın altında alışılmadık bir gürültü, garip lastik sallanması veya bükülmüş bir aksı gösterebilecek yavaş sürüş ve direksiyon eşlik edebilir. Yavaş hızlardaki titreşimler genellikle aksta bir sorun olduğunu gösterir. Aks, titreşime neden olacak kadar hasar görürse, genellikle değiştirilmesi gerekir.
  • Alışılmadık bir yüksek sesle zorlanma veya takılma varsa veya bir araç hareket etmeye başladığında güç almak için mücadele ediyor gibi görünüyorsa, aks hasarı olabilir.
  • Aracın altında veya iç lastik kenarında sızan gres yağı.Sızıntı yapan bir aks körüğü, aksın henüz hasar gördüğü anlamına gelmese de, sızıntı nedeniyle yetersiz gres gelecekteki sorunlara neden olabilir.
  • Vitese takıp gaza bastığınız halde kalkış yapmayan araçta mafsalda kırık bir aks var demektir. Gaza ne kadar basarsanız basın, motor sadece devir yapar ve araç hareket etmez. Araç tamir edilene kadar hareket etmeyecektir.

  • Yarım Serbest Aks: Bazı otomobillerde, 4x4 modellerin arka akslarında ve kamyonetlerde kullanılır. Araçlarda sıkça kullanılan aks modelidir.
  • Tam Serbest Yüzücü Aks Mili: Yük kısmıyla alakası olmayan sadece difiransiyelden aldığı dönüş hareketini tekerleklere iletmekle görevli akstır. Burada yük, muhafaza ve tekerlek göbeği tarafından halledilmektedir. Tam serbest yüzücü aks mili zarar görse (kırılsa) dahi tekerlek yerinde kalır.
  • Üç Çeyrek Serbest Aks Mili : Uç kısmı konik olan bu aks tipi, tekerleğe cıvatalı olarak kullanılır.

  • Rulman Bozulması
  • Aşırı Yük
  • Aks Keçesi Deformesi
  • Darbe
  • Bozulma

Asr Otomotiv Hizmetlerinden Yaralanmak ve Bilgi Almak İçin Bizimle İletişime Geçebilirsiniz.